هیتر برقی چیست؟

electronic heater

هیتر برقی چیست؟

هیتر برقی به انگلیسی

در برخی از مناطق کشور ما، ایران، امکانات گاز رسانی وجود ندارد و به همین منظور نیاز است که برای تامین گرمایش این محیط، از وسایل گرمایشی غیر گازی استفاده شود. بهترین گزینه برای جایگزینی وسایل گرمایشی گازی، هیتر برقی است که این وسیله در مناطقی به کار می ر ود که انرژی گاز وجود ندارد. حالا این سوال برای ما پیش می آید که هیتر برقی اصلا چه وسیله ای است؟ هیتر برقی وسیله ای است که جریان الکتریکی را طی فرایندی، از پریز برق دریافت می کند و آن را به گرما تبدیل می کند. گرمای حاصله از موادی تولید می شود که به وسیله عبور جریان، مقاومت الکتریکی بسیار بالایی داشته باشند. به همین ترتیب، عملکرد این سیستم گرماشی را می توان به گونه ای دانست که مثل تجهیزات برقی حرارتی از جمله اتوهای برقی کار می کند.

هیتر برقی چیست؟

نحوه کارکرد سیستم های گرمایشی به نحوی است که ترموستات را می بایست روی دمای مناسبی تنظیم کنیم. در شرایطی که دمای اتاق کمتر از حد مشخصی باشد، ترموستات مدار را می توانیم وصل کنیم و موجب روشن شدن اولین مدار حرارتی موجود در کوره می شود.

هیتر برقی را می توان به سه دسته تقسیم بندی نمود. هیتر تابشی، هیتر فن دار و هیتر کانوکتور.

هیتر برقی تابشی

این گونه هیترها عملکردی مغایر با سایر هیترهای برقی دارند. هیترهای برقی تابشی، از طریق تابش گرما به محیط، حرارت را منقل می کند. در مکانیزم ساخت هیترهای تابشی،ما از چند المنت استفاده می کنیم و یک سطح بازتابنده در هیترهای برقی وجود دارد که در قسمت پشتی المنت ها واقع می شود. در هیترهای برقی تابشی، میزان گرمایش دستگاه مورد نظر ما به وسیله قطع و وصل جریان برق در المنت، قابل کنترل است. بنابراین می توان به وسیله گیج و یا بردهای کنترل کننده به صورت دستی یا به صورت اتوماتیک، جریان در المنت ها کنترل شود. هیتر تابشی، میله های گرم کن دارد که رشته سیم هایی با مقاومت بسیار بالا دور تا دور این میله ها پیچیده شده است و در اطراف میله ها نیز یک سطح صیقلی وجود خواهد داشت که در جهت بازتاب انرژی گرمایی به سمت محیط، واقع گردیده است.

هیتر برقی فن دار

این گونه هیترهای برقی، نیز همانند بخاری برقی تابشی، المنت دارند و تنها تفاوت آنها با هیترهای برقی تابشی این است که به جای آن که گرما را به وسیله یک سطح بازتابنده به محیط منتقل کنند، به وسیله یک فن، حرارت را به محیط اطراف پرتاب می نمایند. بنابراین راندمان گرمای این بخاری ها به نسبت هیترهای برقی تابشی بسیار بالاتر خواهد بود. هیترهای برقی فن دار، اگر بیش از حد گرم شوند، نیاز به عملکرد ترموستات دارند و دلیل آن هم این است که گرما می بایست در این محیط تنظیم شود و در زمان حرارت داشتن بیش از حد، دستگاه خاموش گردد  و دستگاه  دچار خرابی، سوختگی یا نقص در عملکرد نشود. البته می بایست خاطر نشان کرد که سیستم های هیترهای برقی فن دار، امنیت بسیار بیشتری نسبت به هیترهای برقی تابشی دارند بنابراین، طرفداران این گونه هیترهای برقی در بازار بسیار بیشتر از سایرگونه های آن است. البته نکته ای که می بایست در نظر داشته باشید این است که این سیتسم های گرمایشی ، هوای گرم شده را به طور یکنواخت به اطراف پخش می کنند و بنابراین از انباشتگی هوای گرم به شکل لایه های هوای گرم در قسمت تحتانی سقف، جلوگیری به عمل می آورد.

هیترهای برقی کانوکتور

در ساخت این گونه سیستم های گرمایشی، مثل دو مورد قبلی، برای گرمایش محیط از المنت استفاده می شود. این گونه بخاری ها یا هیترهای برقی نیز مثل هیترهای برقی فن دار و هیترهای برقی تابشی، به همان مکانیزم قابل ساخت و طراحی هستند. اگر هیترهای برقی کانوکتور، مشابه هیترهای برقی تابشی ساخته شوند، کاملا بی صدا می شوند و مانند هیترهای برقی تابشی کار می کنند ولی اگر در ساخت آن از فن استفاده شود، مثل هیترهای برقی فن دار صدای فن با وضوح هرچه تمام تر شنیده خواهد شد. نکته قابل توجه این اس ت که این نوع هیترها در سایز و ابعاد بزرگتری نسبت به هیترهای فن دار، طراحی و ساخته می شوند.

با ما محصولات خود را به فروش برسانید.www.userviceonline.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =

با توجه به حجم زیاد تماس ها حتما به شماره 09370447862 در واتس آپ درخواست خود را ارسال کنید. در سریعترین زمان با شما تماس گرفته می شود.

X