معرفی پکیج پشت بامی

معرفی پکیج پشت بامی

معرفی پکیج پشت بامی

پکیج پشت بامی

پکیج پشت بامی به انگلیسی

پکیج پشت بامی، با نام روف تاپ پکیج نیز شناسایی می شود. می توان گفت که دستگاه های پکیج پشت بامی، یک نوع وسیله ای است که هم برای تامین سرما به کار می رود و هم برای تامین گرما. به منظور استفاده از پکیج پشت بامی روی بام ساختمان مسکونی، تجاری و همین طور ساختمان های اداری، صنعتی و ورزشی و غیره، این دستگاه روی پشت بام نصب می شود و به وسیله کانال کشی به سمت بخش های مختلف ساختمان، اتصال می یابد.پکیج پشت بامی از دو قسمت مجزا ساخته شده است که این دو قسمت عبارت است از چیلر و هواساز. چیلر و هواساز در پکیج پشت بامی، کاملا در مجاورت یکدیگر قرار گرفته اند.

فواید استفاده از پکیج های پشت بامی

اولین فایده: پکیج های پشت بامی ، فضای مفیدی را اشغال نمی کنند و این گونه پکیج ها بر روی پشت بام ها نصب می شوند و به راحتی قابل دیدن نیستند و فضای مفید ساختمان را فرا نمی گیرند.

دومین فایده: کارکرد فوق العاده با صدای بسیار کم: پکیج پشت بامی از محیط داخلی ساختمان دور است و از موتورفن های بسیار کم صدا برای آن استفاده می شود و همین طور به دلیل استفاده از کمپرسورهای اسکرال، صدای بسیار کمی از این گونه پکیج ها به گوش می رسد و چندان مزاحمتی برای ساکنین ساختمان ایجاد نمی کند.

سومین فایده: پکیج های پشت بامی در حالت سرمایش، نیازی به آب ندارند در حالی که در سیستم های آبی نظیر هواساز، فن کوئل و سایر سیستم ها، نیاز است که اتصال به چیلر انجام شود و در ابتدا، محلول گلیکول و آب، در چیلر خنک می شوند و پس از آن، با استفاده از لوله های عایق کاری و پمپ ها، آب به سمت یونیت ها حرکت می کند ولی در پکیج های پشت بامی که در حالت سرمایش کار می کنند، منابع ابی در مدار وجود ندارند و از آن جا که چیلر و هواساز در داخل یک دستگاه و در مجاورت هم قرار دارند، هیچ نیازی به آب و دیگر موارد ذکر شده نیست و عملگر چیلر، کاملا و به طور مستقیم در معرض هواساز واقع می شود.

البته می توان در نظر داشت که پکیج پشت بامی علاوه بر کاهش هزینه و همین طور کاهش قیمت آن، در صرف انرژی بسیار صرفه جویی کرده و جلوی هدر رفتن انرژی در مسیر انتقال آب سرد را می گیرد.

 

پکیج های پشت بامی معمولا در دو حالت کار می کنند یکی در حالت برودتی و دیگری در حالت حرارتی.

سیستم های سرمایشی، معمولا به این صورت کار می کنند که هواساز روی پشت بام قرار گرفته و چیلر در موتور خانه و یا در جایی دورتر از هواساز واقع می شود. پس از آن، چیلر پس از خنک کردن آب، آب سرد را به صورت پمپاژ شده وارد هواساز می کند و آب سرد در داخل کویل هواساز، جریان می یابد و به وسیله فن با دمیدن هوا، هوای سرد به وسیله کانال، به ساختمان وارد می شود.

ولی در  پکیج های پشت بامی، همانطور که گفته شد دو دستگاه چیلر و هواساز در مجاورت یکدیگر واقع می شوند  و دیگر هیچ نیازی به سردسازی آب نیست و مبرد یا همان گاز فریون، به صورت مستقیم وارد کویل یا اپراتور می شود و حرارت را از هوای عبوری کنار کویل می گیرد و این حرارت را کاهش داده و در داخل ساختمان توزیع می نماید.

از سوی دیگر، سیستم های گرمایشی به این صورت عمل می کند که عملکرد پکیج علاوه بر کویل، دارای مبرد و همین طور دارای لوله های حاوی آب گرم می شود که این لوله ها در قسمت پشتی فن قرار می گیرند. آب گرم ا سمت بویلر واقع در موتورخانه ساختمان و همین طور پکیج های گاز سوز تامین شده، به لوله ها منتقل می شود. پس از آن، فن با دمیدن هوا از کناره های لوله های دارای آب گرم، باعث می شوند که دمای هوا افزایش یابد و به داخل ساختمان منتقل شود.

در نتیجه می توان اذعان داشت که پکیج های پشت بامی دستگاهی است که از دو بخش مختلف تشکیل شده است: یکی چیلر هوایی و دیگری چیلر تراکمی هوا خنک و هواساز، که این قطعات متصل به هم بوده و عمل سرمایش و گرمایش توسط آن انجام شده و روی پشت بام واقع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

با توجه به حجم زیاد تماس ها حتما به شماره 09370447862 در واتس آپ درخواست خود را ارسال کنید. در سریعترین زمان با شما تماس گرفته می شود.

X