آکومولاتور

آکومولاتور

آکومولاتور قطعه ای هیدرولیک است که انرژی سیال تحت فشار را ذخیره می کند و کاربرد زیادی در ماشین آلات و صنایع دارد توانایی آن در ذخیره انرژی اضافی و بازگردانی آن به سیستم در هنگام مورد نیاز باعث عملکرد بهینه و بالا رفتن راندمان سیستم و افزایش طول عمر قطعات می گردد.

آکومولاتور درانواع مختلف در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرند که از این میان آکومولاتورهای تیوپی، دیافراگمی و مخزن ازت پیستونی کاربرد بیشتری دارند. از این بین آکومولاتور تیوپی بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می گیرد و در جریان سیال تا فشار هزار بار نیز مورد استفاده قرار میگیرد و برای حجم هایی از یک تا چهارصد و پنجاه  لیتر ساخته می شوند. این در حالی است که آکومولاتور پیستونی برای ذخیره حجمهای بالاتری از سیال تا دو هزار و پانصد لیتر ساخته می شود اما به خاطر وجود اصطکاک معمولا سرعت پاسخگویی پایینی دارند.

استفاده از آکومولاتور می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد که می توان به عملیات اضطراری ، عملکرد بهینه سیستم، جبران تغییرات دمایی، بالا رفتن راندمان سیستم ، جبران روغن نشت کرده ، ذخیره انرژی و دمپ کردن افزایش ناگهانی فشار جریان سیال و جلوگیری از صدمه دیدن خط جریان و دمپ کردن ارتعاشات ساختار جریان را نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − ده =

با توجه به حجم زیاد تماس ها حتما به شماره 09370447862 در واتس آپ درخواست خود را ارسال کنید. در سریعترین زمان با شما تماس گرفته می شود.

X