منبع کویل دار

منبع کویل دار

متداولترین روش برای تولید آبگرم منبع کویل دار می باشد این منابع به دو نوع عمودی و افقی تقسیم میشوند و گاهی دارای یک کویل و گاهی نیز از دو کویل متشکل می شوند.

آب گرم توسط بویلر ایجاد می شود بعد از آن در داخل کویل حرارتی که متشکل از چندین لوله از جنس مس به صورت رفت و برگشتی است گردش و انتقال  دما با لوله های مسی می کند و در نهایت از کویل خارج می شود. در این عمل لوله ها گرم شده و آب خارج از لوله نیز گرم می شود.منابع کویل دار از جنس ورق گالوانیزه می باشند.

ویژگی برتر منابع کویل دار نسبت به سایر دستگاه های تولید کننده آبگرم همانند منابع دو جداره این است که تنها از یک بدنه استفاده می شود و پس از به وجود آمدن مشکلاتی همانند ترکیدگی و یا رسوب گرفتگی قابل تعمیر می‌باشند. و همچنین افت حرارتی آن بخاطر وجود منبع اصلی انتقال حرارت در داخل منبع، خیلی کم می‌باشد.

حجم منبع کویل دار

برای محاسبه حجم منبعبه منظور ساخت آن به ضریبی از تقاضا هر محل مانند کارخانجات، مسکونی وغیره نیاز است.

ضریب تقاضا

به طور مثال ضریبی می باشد که که به دلیل همزمان نبودن استفاده ساکنین موجود در ساختمان از دوش ، دستشویی و غیره در میزان مصرف ضرب می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + هشت =

با توجه به حجم زیاد تماس ها حتما به شماره 09370447862 در واتس آپ درخواست خود را ارسال کنید. در سریعترین زمان با شما تماس گرفته می شود.

X