ترموستات

ترموستات

ترموستات براي تنظيم دما در فضاي بسته به صورت كنترل كننده الكتريكي خودكار عمل می کند . ترموستات را به دستگاه هاي گرما ساز يا سردما ساز وصل مي كنند  تا با تنظیم و قطع و اتصال  دستگاه فضا را در دماي مورد نظر را یکنواخت نگه دارد. زمانی كه دما به نقطه دلخواه برسد، ترموستات مدار برقي را قطع مي كند و زمانی که دما 3 تا 5 درجه پايين تر رود، مجدد مدار را وصل مي كند تا دما ثابت و یکنواخت بماند.

كاربرد ترموستات 

ترموستات به منظور تنظيم حرارت مايعات است

انواع ترموستات

الكترومكانيكي: اين نوع  با استفاده از فرمان حسگر حرارتي به وسیله گروهی ارتباط دهنده مكانيكي به ميكروسوئيچ، موجب قطع و اتصال مدار الكتريكي مي شود.

ترموستات  الكترومكانيكي داراي دو مدل حسگر دما مي باشد. یک نوع آن بر اساس اصل انبساط مايع عمل مي كند. اين سيستم حرارتي شامل: سنسور ، لوله مويين و ديافراگم مي باشد. هنگامي كه دماي سنسور بالا مي رود مايع از طريق لوله مويين به داخل ديافراگم می رود و ايجاد انبساط مي نمايد. اين انبساط كليد فنري را به كار مي اندازد كه مي تواند مدار را باز كنند يا ببندد. و نوع ديگر مستقيماً با انبساط فلز كليد فنري را به كار مي اندازد.

الكترونيكي: اين مدل ترموستات فرمان رسیده از سنسور دمايي را به وسیله جريان الكترونيكي به یک رله مينياتوري انتقال میدهد و موجب قطع و وصل جريان الكتريكي مي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

با توجه به حجم زیاد تماس ها حتما به شماره 09370447862 در واتس آپ درخواست خود را ارسال کنید. در سریعترین زمان با شما تماس گرفته می شود.

X