فن سانتریفیوژ

 فن سانتریفیوژ

فن ها اجزایی هستند که براي تبادل و انتقال هوا يا گازها استفاده می شوند و انرژي الکتريکي را به انرژي سرعتي تبديل مي کنند. فن سانتریفیوژ که نام دیگر آنها گریز از مرکز می باشد برای جابجایی گازهای قابل اشتعال و انفجار از  فن سانتریفیوژ استفاده می شود تا امکان اتفاقاتی نظیر جرقه ، انفجار یا اشتعال تقریباً به صفر برسد.به منظور تامین نیروی حرکت دهنده  فن سانتریفیوژ از الکترومتورهای مختلفی که در حات حفاظت شده قرار دارند استقاده می شود و در صورتی که ضریب حساسیت گاز خیلی بالا باشد برای تولید نیروی محرکه بجای استفاده از برق از پتانسیل های هوای فشرده و هیدرولیکی به کار گرفته می شود.

فن سانتریفیوژ با در نظر گرفتن شکل پروانه به انواع زیر تقسیم میشوند:

  1. فن های ایر فویل
  2. فن های فوروارد
  3. فن های بکوارد
  4. فن های پروانه شعاعی یا رادیال

ایرفویل : بالاترین راندمان و کمترین صدا را در بین فن های سانتریفیوژ دارد و به منظور ایجاد فشارهای بالا از  استحکام مکانیکی بالایی برخوردار است.

کاربرد فن های ایرفویل در مواردی است که جریان هوا آلودگی ندارد و مواردی که دبی بالا مورد نیاز است.

فوروارد : این فن ها در برابر با سایر فن ها کوچک تر و با بازدهی کمتر است و سرعت دوران پایینی دارند که به همین علت کم صدا هستند.

در سیستم های تهویه ، گرمایش و هواساز می توان از آنها استفاده کرد و در مواردی که کنترل دقیق دبی نیاز نیست یا میزان دبی کم یا متوسط  نیاز می باشد کاربرد دارند.

رادیال : در فن های رادیال پره ها پوشش دارند که باعث افزایش مقاومت آنها می شود و عملکرد مطمئن و بهینه دارند.

دارای ویژگی جابجایی جریان سیال همراه با براده های چوب ، آهن ، ذرات درشت یا گرد و غبار هستند. و در مواردی که میزان دبی کم یا متوسط  نیاز می باشد کاربرد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − 6 =

با توجه به حجم زیاد تماس ها حتما به شماره 09370447862 در واتس آپ درخواست خود را ارسال کنید. در سریعترین زمان با شما تماس گرفته می شود.

X